|
- To take the first steps on the road to methodology expertise
- To demonstrate proficiency in four elements of empirical methodology: making a proper research question, doing (and writing out) participant observations, doing and transcribing interviews, making a content analysis of research data.
- To give evidence of being able to reflect on your role as researcher and your research material.
- To demonstrate sufficient knowledge of the assigned literature.
- To write a concept research design according to the specifications in the study guide
|
|
Empirische methodologie is een eenvoudige, maar complexe kunst. Eenvoudig, omdat het in zekere zin een verzameling tips en trucs is over hoe je empirisch onderzoek aanpakt, oftewel interviewen, participerende observatie etc. Het is ook een complexe kunst omdat je fundamenteel reflecteert op de basis van je kennis van de wereld en hoe je tot die kennis komt. Denk niet dat je veel weet over empirische methodologie als je deze cursus hebt afgerond. Je zet de eerste stappen op een smalle, bochtige, verraderlijke bergweg. Alleen door zelf empirisch onderzoek te doen, erover te lezen en door continue reflectie op je eigen praktijken en die van anderen, zul je, ooit, de top bereiken en mag je jezelf een methodologie ninja noemen.
|
|
|
|
 Competenties-IngangseisenIngangseis: Er moet ten minste 20 ECTS behaald zijn. | Voorkennis kan worden opgedaan metStudiebelastingTotaal (in uur): 140 uur.
Verdeeld over: 33 uur colleges & Practices Guild 3 uur Toets 10 uur Portfolio & Research Design 50 uur Opdrachten (4x12,5 uur) 44 uur Literatuur |
Toetsing van competentie 1 |
The assignments show whether the student is able to do proper empirical research, to interpret the results of the research and to reflect on his / her own practice. |
Toetsing van competentie 2 |
The assignments show whether the student is able to do research on a proper level and report the results. |
Toetsing van competentie 3 |
The assignments show whether the student is able to apply insights from practical theology in the empirical research. The exam is used to test the students knowledge of the assigned literature and to test if the student is able to connect the assigned literature with his / her empirical research. |
| | Verplicht materiaalLiteratuurMason, J. 2002. Qualitative Researching. 2nd ed. London: Sage. Read Ch. 1,2, 4,5,8,9 |
 | LiteratuurSwinton, J., & Mowat, H. (2016). Practical theology and qualitative research. SCM press. Read: Ch 1 - 3 |
 | LiteratuurBryman, Alan. 2008. Social Research Methods. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press. Read: Ch. 19. |
 | LiteratuurBhatti, D., Duce, C., Sweeney, J., & Watkins, C. (2010). Talking about God in practice: Theological action research and practical theology. Hymns Ancient and Modern Ltd. Read: Ch. 1 - 4 |
 |
| Aanbevolen materiaal-Werkvormen Hoor/werkcollege  AlgemeenAttendence 80% Voorbereiding bijeenkomsten-
 |
| Toetsen EindcijferMinimum cijfer |  | 5,5 |
BeoordelingPortfolio 60% Exam 40% All grades need to be 5,5 or higher
 |
|
| |